Tuesday, January 24, 2012

serabotness..

Alhamdulillah, dah 2 minggu start class. Ternyata 17 credit hours bukan satu benda yang boleh dipandang ringan. Ternyata ianya bukan mudah!! Dicabar oleh masa yang nilainya hanya 24 jam sehari. Payah!! Atau adakah aku seorang hambaNya yang tidak tahu bersyukur? Ampuni aku ya Rabb. Tapi satu nasihat dari sahabat aku hadam dalam-dalam;
"jangan begini, kuatkan semangat. buat one by one, dear"
ayat sesimple itu..jadi tenang hati ini. Kerja yang berlambak jadi ringan di mata. So, untuk meringankan lagi otak dan hati, aku listkan segalanya dalam satu kertas putih:

masalah diri?
masalah hati? 
masalah masa?
masalah environment?
masalah duit?
masalah pointer?

Uish banyak juga rupanya..Nak kena cari penyelesaian for each problem? Perlukan masa lagi...T__T Tapi ada satu solution mudah yang mampu aku buat sekarang. Genggam kertas tu kuat-kuat. Pergi kat stove dapur, pasang api, dan bakar semua masalah tu dalam sinki! Done!! 

...
p/s: pembakaran kertas hanyalah satu metaphora. Cintailah bumi, elaklah pencemaran! ^_^

1 comment: