Sunday, July 3, 2011

few hours left..

Sibgah Allah." Siapa yang lebih baik Sibgah-nya dari pada Allah? Dan kepada-Nya kami menyembah.
[2:138]
dupp dupp dupp..Lagi berapa je jam nak naik flight..cuak! Semalam sibuk google pasal Korea..kononnya buat preparation transit tour kat sana.Hehe.soooo close ngn Jeju Island!! Tapi maybe tak sempat nak ke sana..T__T. Doakan perjalanan kami sentiasa dalam berkatNya..Aminn..

Alhamdulillah. Sekejap je masa berlalu. Sekarang pagi, nanti kejap je dah malam. Hari tu baru start sem, sekarang dah nak balik. Teringat kata-kata Batrisya (5 thn),

" Yesterday was a history and tomorrow is the future and everyday is about making a history from a future!"

Mendalam sungguh! Sebijik macam apa yang pernah saya cakap masa kecil. =.='' Tapi betul lah ape dia cakap tu. Jadi sejarah apa yang kita nak ukir hari nih? Tanyalah diri saat bangun pagi =D
Malam tadi, orang jamu kami dengan mee kari! Sedap woo.. dan bukan itu saja. Siap ada pesanan penaja untuk kami yang nak pulang. Pesanan ringkas tapi mendalam. Tentang Sibghah Allah (Celupan Allah). 

Apa itu Celupan Allah? Apa yang Allah maksudkan dengan celupan Dia? Ok, saya cuba buat anologi. Cuba bayangkan sebiji strawberry yang dicelup dalam semangkuk coklat. Nyum nyum nampak sedap sekali kan? Dan lagi sedap kalau strawberry tu di cover penuh dengan coklat. Macam tu juga dengan celupan Allah iaitu islam. Nak menempuh medan dakwah sebenar kita kena lah di saluti dengan islam 100%. Biar penuh dan nampak cantik macam strawberry tadi. Berulang kali kami di ingatkan, " Kat Msia nnt, jgn igt sama mcm dakwah kt sini. Kat sana kamu betul-betul akan diuji. Kuatkan dakwah dzatiyah "Saya akui memang terasa manja bertarbiyyah di negara orang. Mungkin itu yang terbaik dari Allah. Celupan islam itu tak boleh nak half-half. Kalau tak, tak cantik lah. Malah mungkin akan jadi fitnah pula pada islam. Dan akan memudaratkan iman saja. Tapi, kalau cakap memang senang. Nak buat susahnya berganda-ganda tau. Yang penting, keep up dengan amal dan jaga akhlak. Usaha! Usaha! Usaha! 

"Dakwah ni macam kupas bawang. Lagi dalam kita kupas bawang tuh, lapisan demi lapisan, lagi banyak kita nangis. Dan yang paling manis kita mahukan adalah core bawang tu. Cantik putih. Moga setiap airmata yang jatuh tuh hanya kerana Allah"

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment